جامولای متفاوت
بوتاکس در دندانپزشکی – چیز بزرگ بعدی؟

بوتاکس در دندانپزشکی – چیز بزرگ بعدی؟

 

وقتی به احتمال زیاد بوتاکس فکر می کنید، به این فکر می کنید که Gen-Xer این کار را برای حفظ ظاهر جوان خود انجام دهد. اشتباه نمی‌کنید – بوتاکس محبوب‌ترین روش زیبایی است که انجمن جراحان پلاستیک آمریکا گزارش داده است که بیش از 7.4 میلیون تزریق در سال 2018 انجام شده است.

و اکنون دندانپزشکان وارد عمل شده اند. آیا در مورد این روند بوتاکس در دندانپزشکی چیزی شنیده اید؟ این فقط ممکن است چیز بزرگ بعدی باشد!

بوتاکس چیست؟

به گفته کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، بوتاکس دارویی است که از سم تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ساخته می شود. در حالی که این همان سمی است که باعث یک نوع خطرناک مسمومیت غذایی به نام بوتولیسم می شود، استفاده از آن به عنوان یک فلج تزریقی مورد تایید FDA برای روش های زیبایی و موارد دیگر است. در واقع، اکنون معمولاً در دوزهای کوچک برای درمان انواع مشکلات سلامتی از جمله تعریق بیش از حد، پلک زدن بیش از حد، مثانه بیش فعال و حتی میگرن استفاده می شود.

بوتاکس با مسدود کردن سیگنال‌های عصبی که حرکت ماهیچه‌ها را کنترل می‌کنند، عمل می‌کند، که باعث می‌شود آنها نتوانند منقبض شوند و به طور موقت پوست اطراف ناحیه تزریق شده را نرم می‌کند. معمولاً چند ساعت طول می کشد تا نتایج دیده شوند و معمولاً حدود سه ماه دوام می آورند.

بوتاکس در دندانپزشکی

برای اکثر افرادی که کلمه “بوتاکس” را می شنوند، به تزریق های کاهش چین و چروک که در عمل های زیبایی استفاده می شود فکر می کنند. در حالی که درست است که بوتاکس برای چنین موردی توسط FDA تایید شده است، اما اکنون به دلیل مزایای مسدود کننده عصبی که ارائه می دهد، کاربرد خود را گسترش می دهد. در واقع، سفر به مطب دندانپزشکی شما می تواند شامل ارائه بوتاکس توسط دندانپزشک شما باشد.

در حالی که برخی از دندانپزشکان از بوتاکس برای عمل های زیبایی استفاده می کنند، کاربردهای دیگری نیز برای بوتاکس در دندانپزشکی وجود دارد.

  • درمان اختلال مفصل فک پایین (TMJ)
  • درمان دندان قروچه ( دندان قروچه )
  • کاهش “لبخند لثه ای” بدون مداخله جراحی
  • تنظیم لب ها قبل یا بعد از قرار دادن دندان مصنوعی یا جراحی های دهان.
بوتاکس در دندانپزشکی

آیا دندانپزشک باید بوتاکس انجام دهد؟

بوتاکس به عنوان یک روش صرفاً زیبایی احتمالاً هرگز بخشی از کارنامه دندانپزشک نخواهد بود – زیرا اولین و اصلی ترین هدف آنها مراقبت از سلامت دهان و دندان است. اما، از آنجایی که دندانپزشکان آموزش های گسترده ای در مورد آناتومی دهان و صورت، سلامت و عملکرد دارند، برخی می گویند که هیچ فردی شایسته تر از دندانپزشک برای انجام بوتاکس وجود ندارد.

در واقع، برخی از طرفداران استفاده از بوتاکس در دندانپزشکی ادعا می کنند که دندانپزشکان واجد شرایط هستند و تجربه بهتری را ارائه می دهند زیرا آنها تزریقات دهان و صورت را به صورت منظم انجام می دهند. این باعث می شود تزریق سریع و کمتر دردناک شود، زیرا با دست ماهر انجام می شود.

در حالی که استفاده از بوتاکس در دندانپزشکی برای برخی بحث برانگیز است، به نظر می رسد ممکن است جایی برای بوتاکس در دندانپزشکی وجود داشته باشد که هم از نظر پزشکی و هم از نظر زیبایی کمک کند. با توجه به آکادمی زیبایی شناسی صورت آمریکا، در حال حاضر حدود 10 درصد از دندانپزشکان برای انجام بوتاکس با آموزش های بیشتر هر روز آموزش دیده اند. انجمن دندانپزشکی آمریکا حتی آموزش بوتاکس را برای اعضای خود ارائه می دهد!

آیا بوتاکس در دندانپزشکی اتفاق بزرگ بعدی است؟ ما گوی کریستالی نداریم، اما این روندی است که ما تصور می کنیم به ویژه با افزایش تقاضا و حمایت بیشتر و بیشتر هیئت های دندانپزشکی دولتی از این عمل، افزایش یابد.

در بهترین کلینیک دندانپزشکی جنت آباد، ما به روندهای دندانپزشکی اهمیت می دهیم زیرا آنها می توانند بر سلامت دهان و دندان بیماران ما تأثیر بگذارند، که دغدغه اصلی ما است. اگر می خواهید بیشتر با یک دندانپزشک در مورد اهداف خود در مورد سلامت دهان و دندان ها یا حتی استفاده از بوتاکس در دندانپزشکی صحبت کنید،  بهترین کلینیک دندانپزشکی جنت آباد را در اینجا پیدا کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *