جامولای متفاوت
کیت های سفید کننده دندان LED چیست و آیا کار می کند؟

کیت های سفید کننده دندان LED چیست و آیا کار می کند؟


محصولات سفید کننده دندان در اشکال و قیمت های مختلفی عرضه می شوند. این محصولات می توانند شامل خمیردندان های سفید کننده، قلم، نوارها، دهان شویه ها و در نهایت سینی های ژل دار با کیت های LED باشند. آنها دندان ها را سفید می کنند اما با سطوح مختلف اثربخشی. در اینجا، کیت های سفید کننده LED با سینی را بررسی می کنیم تا در مورد این گزینه پرکاربرد سفیدکننده دندان خانگی بیشتر بدانید.

به طور کلی، سفید کردن دندان به دو روش برای سفید کردن دندان ها عمل می کند:

  • یا با بلیچینگ شیمیایی برای روشن شدن لکه و از بین بردن تغییر رنگ دندان روی دندان
  • یا با استفاده از مواد ساینده که با حذف مکانیکی لکه ها به فرآیند سفید شدن می رسند

در حالی که سفید کردن دندان های حرفه ای توسط دندانپزشکان بهترین راه برای خلاص شدن از شر دندان های زرد است، کیت های سفید کننده دندان بدون نسخه ثابت کرده اند که جایگزین موثر و در عین حال ارزان تری هستند. دندانپزشکان معمولاً از غلظت بالایی از پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید استفاده می کنند که مواد سفید کننده برای از بین بردن لکه ها و سفید کردن دندان ها هستند. آنها همچنین از تکنیک های فعال کننده نور در فرآیند سفید کردن دندان برای سفید کردن دندان در کلینیک های دندانپزشکی استفاده می کنند. روش های معمول نور درمانی مورد استفاده در سفید کردن دندان در مطب دندانپزشکان عبارتند از:

  • اشعه ماوراء بنفش (UV):
  • نور هالوژن:
  • چراغ LED:

نور ماوراء بنفش و نور هالوژن نورهای اولیه مورد استفاده دندانپزشکان در سفید کردن دندان های حرفه ای بودند. با این حال، چراغ LED جدیدتر و ایمن تر برای استفاده برای سفید کردن ساخته شد. بنابراین، نور LED در محصولات سفید کننده دندان بدون نسخه (OTC) نیز به بازار عرضه می شود تا واکنش شیمیایی ژل سفید کننده را تسریع بخشد.

کیت های سفید کننده دندان با نور LED چیست؟

برخی از کیت های سفید کننده دندان شامل اجزا و کیت های مختلفی برای سفید کردن دندان ها در خانه هستند. کیت های LED دارای یک سینی دهانی هستند که روی دندان های خود قرار می دهید. دستگاه LED معمولاً به سینی متصل می شود تا فرآیند سفید کردن دندان آسان و راحت انجام شود. برخی از محصولات ممکن است دارای سرنگ یا قلم حاوی ژل سفید کننده باشند یا برخی دیگر ممکن است دارای سینی های از پیش پر شده باشند. امروزه حتی می توانید نوارهای سفید کننده ای را پیدا کنید که دارای نور LED آبی هستند.

هر برند به شما دستور می دهد که از کیت سفید کننده برای مدت زمان توصیه شده استفاده کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید. معمولاً 10 تا 30 دقیقه استفاده روزانه در یک دوره 2 هفته ای یا حتی بیشتر ممکن است نیاز باشد. دستورالعمل‌های دستورالعمل‌های هر محصول را برای اطمینان از تجربه ایمن و نتایج بهتر دنبال کنید.

کیت های سفید کننده LED چگونه کار می کنند؟

LED، مخفف نور ساطع کننده دیود، تکنیک نوری است که در کنار ژل های سفید کننده مانند پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود. از نور LED برای شکستن ژل سفید کننده و فعال کردن واکنش شیمیایی مولکول های موجود در مواد سفید کننده استفاده می شود. این واکنش شیمیایی لکه ها را از بین می برد و باعث سفیدتر و درخشان تر شدن دندان ها می شود.

چراغ LED آبی در کیت های سفید کننده برای سفید شدن سریعتر و ماندگاری بیشتر در سایه و رنگ دندان طراحی شده است. اثرات سفید کنندگی ندارد. فرمول سفید کننده در ژل های سفید کننده مانند پراکسید هیدروژن یا سایر مواد مخصوص ساخته شده از عوامل تغییر دهنده بازی هستند و نقش اصلی را در قدرت سفید کنندگی و فرآیند از بین بردن لکه دارند. طرف های متناقضی در مورد اینکه آیا فعال سازی نور بر نتایج تأثیر دارد یا خیر وجود دارد. در یک مطالعه، به این نتیجه رسیدیم که منابع نوری مانند LED به نظر نمی‌رسد بر بهبود یا ثبات رنگ تأثیر بگذارد. با این حال، در مطالعه دیگری که منابع فعال کننده نور از لیزر و هالوژن را در بلیچینگ مورد بررسی قرار داده است، نشان می دهد که تکنیک های فعال سازی نور اثرات قابل توجهی در نتایج و همچنین حفظ طولانی تر سایه دندان ها پس از انجام بلیچینگ داشته است.

آیا LED سفید کننده دندان هستند کیت امن است؟

همیشه بهترین ایده این است که قبل از استفاده از هر نوع روشی برای سفید کردن دندان از دندانپزشک خود سوال کنید. نحوه استفاده از کیت های سفید کننده LED و مدت زمان به شما بستگی دارد. به خاطر داشته باشید که هیچ سفید کردن دندانی برای همیشه ماندگار نیست و هیچ چیز نمی تواند جایگزین مسواک زدن روزانه و سایر برنامه های بهداشت دهان و دندان شما شود. اگر می‌خواهید نتایج سریع‌تری برای داشتن دندان‌های سفیدتر و روشن‌تر در خانه داشته باشید، بررسی کنید که آیا این محصول بی‌خطر است یا خیر و هر محصولی را که در دست دارید امتحان نکنید.

به طور کلی، کیت های سفید کننده با LED به عنوان یک گزینه ایمن برای استفاده خانگی ساخته شده اند، اما به این معنی نیست که شما بیش از حد از محصول استفاده کنید و محافظ خود را کاملاً از بین ببرید. تحریک لثه و حساسیت دندان نه تنها با کیت های سفید کننده دندان LED بلکه در اکثر گزینه های سفید کننده دندان بدون نسخه نیز وجود دارد. هنگامی که استفاده از آنها را متوقف می کنید، حساسیت و تحریک از بین می رود. قانون سرانگشتی این است که اگر نگران مسائل حساسیت هستید، به دنبال غلظت های کمتر پراکسید باشید. روش های سفید کردن دندان های فعال کننده نور مانند هالوژن و اشعه ماوراء بنفش برای دندانپزشکان فقط به دلیل نگرانی های ایمنی محدود شده است. اگرچه نور LED در مطب های دندانپزشکی استفاده می شود و برای مصارف خانگی در کیت های سفید کننده دندان تولید می شود، اما حتماً دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده را در مورد نحوه استفاده ایمن از چراغ LED و مدت زمان استفاده از آن رعایت کنید.

علاوه بر این، اگر پوسیدگی، پوسیدگی شدید دندان و دندان‌های ترمیم نشده دارید، سفید کردن دندان‌ها می‌تواند به دلیل خطرات آسیب‌دیده پالپ باعث حساسیت شود.

مزایا و معایب کیت های سفید کننده دندان با نور LED آبی

کیت های سفید کننده همراه با نور آبی LED هم مزایا و هم معایبی دارند.

طرفداران

  • افزایش اعتماد به نفس با داشتن دندان های سفیدتر و درخشان تر
  • دندان های سفیدتر و بهبود لبخند
  • سفید کردن راحت‌تر دندان‌ها در خانه و بدون دردسر
  • قیمت های مقرون به صرفه
  • نور LED در مقایسه با اشعه ماوراء بنفش یا سایر تجهیزات نور گزینه های راحت تری هستند

منفی

  • حساسیت دندان و تحریک لثه که می‌تواند به دلیل قرار گرفتن بیش از حد دندان‌ها و بافت‌های نرم مانند لثه‌ها با مواد سفیدکننده مبتنی بر پراکسید یا مواد خشن مورد استفاده ایجاد شود.
  • آسیب به مینای دندان یا بافت های نرم ظریف دهان که ممکن است باعث ایجاد حساسیت، سوختگی و تحریک شود که ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از کیت های سفید کننده دندان با دستگاه نور LED یا استفاده نادرست ایجاد شود.
  • نتیجه سریعی مانند سفید کردن دندان های حرفه ای در مطب که توسط دندانپزشکان انجام می شود نیست (محصولات مجاز نیستند درصد بیشتری از پراکسید هیدروژن برای مصارف خانگی داشته باشند)
  • نتایج سفید کردن متفاوت است. کیت های سفید کننده دندان های مختلف در مارک های مختلف موجود است و برخی ممکن است ادعاهای خود را در مورد سفید کردن دندان برآورده نکنند.

آیا کیت های سفید کننده با LED واقعا برای همه انواع لکه ها کار می کنند؟

اگر طبق دستورالعمل استفاده شود، کیت های سفید کننده دندان LED خانگی در از بین بردن لکه های سطحی و تغییر رنگ شدید دندان به خوبی عمل می کنند. شما می توانید انتظار داشته باشید که سفیدهای مروارید ظاهر شوند و شاهد پیشرفت های قابل توجهی در دندان های خود باشید. با این حال، لکه‌های ذاتی وجود دارند که می‌توانند ناشی از کمبود مینای دندان، آسیب‌دیدگی یا داروها باشند که برای از بین بردن آنها نیاز به مداخله دندانپزشک دارد.

آنچه کارایی سفید کننده را تعیین می کند، فرمول سفید کننده استفاده شده، نوع لکه روی دندان و تعداد کاربردها است. بنابراین، هیچ چیز برای همه کار نمی کند. اگر لکه های ذاتی مانند لکه های تتراسایکلین دارید، به جای گزینه های خانگی، بهتر است به دنبال یک درمان حرفه ای سفید کننده دندان در مطب باشید.

چه از کیت های سفید کننده OTC با LED استفاده می کنید و چه در حال انجام درمان های سفید کننده در مطب هستید، ترکیبات و فرمول سفید کننده فاکتورهای کلیدی در میزان سفید شدن دندان ها هستند. همانطور که گفته شد، درصد پراکسید هیدروژن و پراکسید کاربامید در سفید کردن دندان های حرفه ای در مطب بیشتر است. این به معنای حساسیت بیشتر دندان‌ها است، اما می‌توان آن را از طریق مواد معدنی‌سازی مجدد مانند فلوراید یا از طریق ترکیب ژل سفیدکننده با مواد ساینده و کاهش میزان سفیدکننده‌های پراکسید تحت نظارت دندان‌پزشک قرار داد. از سوی دیگر، کیت های سفید کننده LED حاوی دوز کمتری از پراکسید برای کاهش مسائل حساسیت هستند.

حرف آخر

با دندانپزشکان خود در مورد آنچه که برای سفید کردن دندان مناسب شماست، مشورت کنید. آنچه ممکن است برای دیگران مفید باشد ممکن است برای شما مناسب نباشد. ممکن است لکه‌های عمیق‌تر و تغییر رنگ شدید دندان داشته باشید که نیاز به روش‌های بسیار شدید سفید کردن دندان‌ها توسط دندانپزشکان دارد. بنابراین، امتحان کردن گزینه‌های خانگی که اغلب از فروشگاه خریداری می‌شوند، حتی می‌تواند آسیب‌های دائمی به دندان‌ها وارد کند. اگر دندان‌های شما را می‌توان با کیت‌های سفیدکننده بدون نسخه سفید کرد و دندان‌پزشک شما ممکن است مشکلی در آن پیدا نکند، می‌توانید دندان‌هایتان را در خانه‌تان راحت اما با محصولات مطمئن‌تر و مطمئن‌تر سفید کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *