جامولای متفاوت
آنچه که زبان شما می تواند در مورد سلامتی به شما بگوید

آنچه که زبان شما می تواند در مورد سلامتی به شما بگوید

زبان ما، این یکی از چیزهایی است که همه آن را بدیهی می دانیم! ما در کودکی با زبانمان دنیا را کاوش می‌کردیم، همه چیز را که در چشم بود لیس می‌زدیم (که باعث ناراحتی مادرمان می‌شد) و آن را به خواهر و برادر و والدینمان می‌چسباندیم تا عکس‌العمل آنها را جلب کنیم. به عنوان بزرگسالان، هنگام کاوش در اولین بوسه ها و غذاهای عجیب و غریب، یاد گرفتیم که زبان ما چیزهای بیشتری دارد.

اما زبان چیزی بیش از یک عضو تصادفی بدن است، زبان ما نقش کلیدی در توانایی ما برای چشیدن و قورت دادن غذا دارد. و باور کنید یا نه، زبان شما همچنین می تواند سرنخ هایی را در مورد سلامت دهان و دندان و سلامت کلی شما به دندانپزشک شما ارائه دهد. در واقع، ممکن است تعجب کنید که زبانتان در مورد سلامتی شما چه چیزی می تواند به شما بگوید. برای گفتن “آهههههه!” آماده شوید.

آنچه که زبان شما می تواند در مورد سلامتی به شما بگوید

پوشش سفید روی زبان
زبان شما قرار است سایه دوست داشتنی صورتی باشد. اگر به نظر می رسد که قسمت هایی از زبان شما با یک ماده سفید پوشیده شده است، این می تواند برفک دهان باشد، رشد بیش از حد مخمری که در داخل حفره دهان رخ می دهد. البته، ممکن است به دلیل مسواک نکردن زبان خود در هر بار مسواک زدن، سفید باشد. شما این کار را می کنید، نه؟ اگر رنگ سفید از بین رفت، شما خوب هستید.

لکه های سفید روی زبان
لکوپلاکیا وضعیتی است که اگر زبان تحریک شده باشد، مانند سیگار کشیدن یا مصرف تنباکو، ممکن است رخ دهد. هر متخصص پزشکی به شما توصیه می کند که این عادت دخانیات را ترک کنید، اما در نهایت این به شما بستگی دارد. با این حال، اگر لکه های سفید مشاهده کردید، یک وقت دندانپزشکی رزرو کنید تا مطمئن باشید و سرطان دهان را رد کنید.

زبان بیش از حد قرمز
در حالی که قرمزی بیش از حد زبان می‌تواند نشانه‌ای از بیماری کاوازاکی باشد، اما معمولاً با کمبود ویتامین‌هایی مانند اسید فولیک یا B-12 مرتبط است. راه حل می تواند به سادگی افزودن یک مکمل ویتامین به اسموتی صبحگاهی شما باشد. این خیلی بد نیست، درست است؟

تکه های ناهموار قرمز نامنظم
اگر زبان شما شبیه یک نقشه تقریبا ترسیم شده از لکه های قرمز و ناهموار است، این نشانه فالگیر نیست که به زودی به سفر خواهید رفت. ممکن است از تب شدید رنج ببرید، در این صورت، سفر طولانی به خارج از کشور آخرین کاری است که باید انجام دهید!

حساس، درد زبان
اگر زبان شما بیش از حد در یک نقطه یا سرتاسر آن حساس است، ممکن است به آلرژی غذایی یا زخم شانکر مبتلا شده باشید. نگران آن نباشید، مگر اینکه برای مدتی از بین نرود. پس از آن، زمان تماس با دندانپزشک برای نظر حرفه ای است!

زبان مودار
بله، عجیب به نظر می رسد، اما گاهی اوقات تجمع پروتئین می تواند باعث شود که برجستگی های کوچک به مواد غذایی دراز کشیده شود و در نتیجه چیزی شبیه به رشته های مو روی زبان شما ایجاد شود. معمولا یک مسواک زدن خوب یا خراش دادن زبان از آن مراقبت می کند، اما اگر اینطور نیست، مراجعه به دندانپزشک ضروری است.

آنچه که زبان شما می تواند در مورد سلامتی به شما بگوید

دندانپزشک شما اولین خط دفاعی در برابر نگرانی های سلامتی جدی و خوش خیم است. بنابراین، زبان خود را نزد دندانپزشک بیرون بیاورید و برای یک چکاپ جامع دهان آماده باشید. شما هرگز نمی دانید زبان شما ممکن است در مورد سلامتی شما چه چیزی به شما بگوید!

نگران زبان خود هستید یا فقط باید برای معاینه دندان برنامه ریزی کنید؟ دندانپزشکی را در آریزونا، کلرادو یا نیومکزیکو با استفاده از ویژگی تعاملی ما برای یافتن دندانپزشک در وب سایت ما پیدا کنید. ما مشتاقانه منتظریم تا شما را ببینیم و ببینیم آن زبان شما در مورد سلامتی شما چه می گوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *