جامولای متفاوت
تاریخچه پری دندان |  ایده های هدیه پری دندان

تاریخچه پری دندان | ایده های هدیه پری دندان

بابا نوئل. تا به حال در مورد او شنیده اید؟ اسم حیوان دست اموز عید پاک. آیا او یکی دو بار از خانه شما عبور کرده است؟ اگر در آمریکا بزرگ شده اید یا فرزندان کوچکی دارید، به احتمال زیاد با یکی از این شخصیت های افسانه ای برخورد کرده اید. شاید عجیب ترین آنها باشد؟ پری دندان! اگر واقعاً در مورد مفهوم سنت آمریکایی پری دندان فکر نکرده اید، ممکن است فکر کنید که کمی عجیب است. پس این سنت عجیب چگونه آغاز شد؟ ما حقیقت واقعی در مورد پری دندان را کشف کردیم!

خاستگاه پری دندان آمریکایی

اگرچه پری دندان همانطور که می دانیم یک ساخته نسبتاً مدرن است، اما افسانه ای است که در طول قرن ها تکامل یافته است. بسیاری از افسانه ها، افسانه ها و سنت های مختلف از دست دادن دندان های شیری در طول سال ها را احاطه کرده اند. در حالی که افسانه پری دندان در فرهنگ‌های مختلف بسیار متفاوت است، بیشتر فرهنگ‌ها نوعی سنت در مورد نحوه از بین بردن دندان‌های شیری از دست رفته کودک دارند. برخی دندان ها را در آتش انداختند، برخی دیگر بالای پشت بام خانه، و برخی دیگر احساس کردند که دندان ها باید دفن شوند. سنت‌های اولیه اروپایی دفن دندان‌ها را برای جلوگیری از سختی‌ها برای کودک پیشنهاد می‌کردند، در حالی که فرهنگ‌های دیگر دندان‌های فرزندان خود را می‌پوشیدند تا در هنگام جنگ از شانس بهتری برخوردار شوند. یکی از سنت های اخیری که از اروپا نیز بیرون آمده، خدای دندانی به شکل موش بود که برای برداشتن دندان های شیری کودکان وارد اتاق کودکان می شد.

پری دندانی که امروزه در آمریکا می شناسیم از اسطوره پری خوب در ترکیب با افسانه موش خدای دندان الهام گرفته شده است. و به این ترتیب، ما به موجودی پری رسیدیم که به جای دندان های از دست رفته، هدایایی از جنس پری به جا گذاشت. اولین حضور پری دندان مدرن در نمایشنامه‌ای بود که برای کودکان توسط استر واتکینز آرنولد در سال 1927 نوشته شد. در حالی که این افسانه در دهه‌های 1920 و 1930 تا حدودی مبهم بود، در نهایت با تبدیل شدن شخصیت‌های پری دیزنی به نام‌های معروف محبوبیت پیدا کرد.

بنابراین سنت آمریکایی پری دندان امروز چگونه به نظر می رسد؟ وقتی بچه ها شروع به از دست دادن دندان های شیری خود می کنند، دندان از دست رفته خود را زیر بالش خود می گذارند به این امید که پری دندان برای تعویض آن دندان با کمی پول ظاهر شود. شاید سال ها پیش سکه کوچکی بود که زیر بالش رها شده بود، اما به لطف تورم، پری دندان این روزها دلار را ترک می کند. طبق نظرسنجی اخیر انجام شده توسط بهترین متخصص دندانپزشکی فرجام، 3.70 دلار به طور متوسط ​​​​هدیه از Tooth Fairy است.

ToothFairyGift_AverageChart

در سراسر جهان: فرهنگ های دیگر چگونه پری دندان را جشن می گیرند

پری دندان راه خود را در سراسر جهان باز می کند! فرهنگ‌های دیگر، پری دندان یا نسخه خودشان از این افسانه را به روش‌های مختلف جشن می‌گیرند. چند مورد از روش هایی که از پری دندان در سراسر جهان جشن گرفته می شود عبارتند از:

  • دفن دندان – بچه ها در افغانستان دندان های از دست رفته را در سوراخ موش دفن می کنند، در حالی که والدین در ترکیه دندان های شیری فرزندانشان را در جایی دفن می کنند که فکر می کنند موفقیت فرزندشان را به همراه خواهد داشت.
  • قرار دادن آن در یک دمپایی – در کشور آفریقای جنوبی، دندان از دست رفته را در یک دمپایی قرار می دهند. یک موش جادویی آن را از دمپایی می گیرد و هدیه ای از خود می گذارد.
  • پرت کردن دندان – در بسیاری از کشورها مانند هند، ویتنام، ژاپن، کره و چین، مردم دندان را بالای سقف می اندازند. قدمت این سنت به قرن ها به کشورهای خاورمیانه نیز می رسد.
  • در یک لیوان – در آرژانتین، کودکان دندان های از دست رفته را در لیوانی کنار تخت خود قرار می دهند و امیدوارند که به جای آن یک سکه یا آب نبات بیاورند.
  • دندان در جعبه – اکثر مردم مکزیک یک دندان شیری از دست رفته را در جعبه کوچکی در کنار تخت کودک قرار می دهند. افسانه این است که یک موش جادویی می آید تا دندان را جمع کند و چند سکه را پشت سر بگذارد.

امروز، پری دندان همچنان در فرهنگ عامه ظاهر می شود و در فیلم های اخیر مانند پری دندان، ظهور نگهبانان، بابا نوئل، و بی دندان. و دندانپزشکان و والدین حتی شروع به استفاده از افسانه پری دندان برای تشویق بهتر بهداشت دهان کرده اند و این ایده را ترویج می کنند که دندان تمیزتر پاداش بهتری دریافت می کند. ما این را دوست داریم! در حالی که پول معمولاً محبوب ترین است، بسیاری از والدین ایده های جالب دیگری برای هدیه پری دندان ارائه می کنند که شامل یک مسواک شخصیت جدید دیگر لوازم دندانپزشکی سرگرم کننده، شیرینی های مناسب دندان، کارت های هدیه یا حتی هدایای پری دندان سفارشی می شود.

تاریخچه دندان پری ایده های هدیه پری

صرف نظر از اینکه چگونه شما و خانواده تان ممکن است پری دندان را در خانه خود بگنجانید، اکنون می دانید منشاء جالب پری دندان چیست و ما احساس می کنیم به این زودی ها از بین نخواهیم رفت!

سوالی از پری دندان دارید؟ ما خود پری دندان را گرفتیم تا به برخی از متداول ترین سوالات در مورد دندان های شیری پاسخ دهد!

آیا کودکی دارید که اخیراً دندان شیری خود را از دست داده است یا نگرانی دیگری در مورد دندان های فرزندتان دارد؟ ما می توانیم کمک کنیم! یک دندانپزشک کامل دندان در نزدیکی خود پیدا کنید و همین امروز یک قرار ملاقات درخواست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *