جامولای متفاوت
مشکلات رایج ارتودنسی که توجه شما را می طلبد

مشکلات رایج ارتودنسی که توجه شما را می طلبد


اکلوژن به نحوه قرار گرفتن دندان های شما در هنگام بستن دهان اشاره دارد. هنگامی که دهان شما بسته است، دندان های آسیاب با یکدیگر همسطح هستند و دندان های بالایی روی دندان های پایین قرار می گیرند.

با این حال، گاهی اوقات دندان ها روی هم قرار نمی گیرند. زمانی که دندان ها به درستی در یک راستا قرار نگیرند، وضعیتی به نام مشکلات مال اکلوژن شناخته می شود.

چندین مشکل ارتودنسی مانند مال اکلوژن، بایت بد و بی نظمی فک نیاز به درمان ارتودنسی دارد. درمان ارتودنسی مزایای مختلفی دارد.

متخصص ارتودنسی با اصلاح مسائلی از جمله اوربایت و آندربایت، فک های کج و شلوغی دندان ها، می تواند تا حد زیادی بر ظاهر و سلامت لبخند بیمار تأثیر بگذارد.

همچنین، اگر شما یک فلوریدین هستید که برای معاینه دندان های خود به دندانپزشک در کورال اسپرینگز نیاز دارید، باید از کلینیک Your Smile نوبت بگیرید. مال اکلوژن دندان شامل موارد زیر است.

مشکلات رایج ارتودنسی

شلوغی غیر ضروری

شلوغی بیش از حد دندان ها یک مشکل معمول ارتودنسی است. شلوغی زمانی اتفاق می افتد که فضای کافی در فک برای همه دندان ها وجود نداشته باشد. نگهداری یا تمیز کردن دندان هایی که روی یکدیگر روی هم قرار دارند نسبت به دندان هایی که روی هم قرار ندارند دشوارتر است و منجر به آسیب نابرابر و مشکلات لثه برای بیماران با دندان های شلوغ می شود.

شلوغی دندان

مسائل اوربایت

مال اکلوژن معروف به پروگناتیسم یک “بایت بد” را توصیف می کند که در آن دندان های پایین با دندان های بالایی تماس پیدا می کنند. آندربایت خفیف زمانی اتفاق می‌افتد که ردیف‌های بالایی و پایینی دندان‌ها نزدیک به تماس باشند، در حالی که آندربایت شدید زمانی رخ می‌دهد که دندان‌های بالا و پایین با هم تماس نداشته باشند.

این یک مشکل اجتماعی است که بسیاری از مردم می خواهند این مشکل را به طور دائم برطرف کنند زیرا می تواند این ایده را ایجاد کند که شما احساسی را ابراز می کنید که احساس نمی کنید.

قرارگیری نامناسب دندان های پایین معمولا در بدو تولد اتفاق می افتد و عامل آندربایت است.

فاصله گذاری نامنظم

دندان ها می توانند شکاف ها یا فضاهایی در داخل دهان ایجاد کنند. عوامل زیادی می تواند منجر به ایجاد این شکاف بین دندان ها شود. برخی ممکن است ارثی باشند، مانند زمانی که استخوان فک بیمار برای دندان هایش خیلی کوچک است.

اگر دندانی از دست رفته یا خیلی ریز باشد، ممکن است دندان های کنار آن جابجا شوند و شکاف ایجاد کنند. عاداتی مانند مکیدن انگشت یا شست و هل دادن زبان نیز می تواند باعث ایجاد شکاف بین دندان ها شود.

عدم وجود رنگدانه بین دندان های جلویی بالا دیاستما نامیده می شود. فرنوم لبی بزرگ، نواری از بافت که سطح داخلی لب بالایی را به لثه متصل می کند و دندان های جلویی بالایی را قاب می کند، اغلب باعث این عارضه می شود.

شرایط اورجت

مردم اغلب اورجت را “اوربایت” می نامند، اما این یک اشتباه است. اورجت زمانی است که دندان های بالا و پایین بیش از حد افقی از جلو به عقب به هم می رسند. بیشتر اوقات، به دلیل تفاوت استخوانی ایجاد می شود که باعث می شود فک بالا بیشتر از فک پایین بیرون بیاید.

اعمالی مانند مکیدن انگشت اغلب با این عارضه همراه است، یا ممکن است صرفاً ناشی از چگونگی رشد ژنتیکی دندان ها باشد.

موقعیت دندان در استخوان فک نیز می تواند در این امر نقش داشته باشد.

دندان های نهفته یا آسیب دیده

برخی از دندان‌ها به دلیل گیر افتادن در پشت لثه یا استخوان فک به بیرون نمی‌آیند. دندان‌های دائمی بالا شایع‌ترین دندان‌هایی هستند که آسیب می‌بینند و نیاز به درمان ارتودنسی برای تراز مجدد دارند.

نهفتگی دندان می تواند به دلایل مختلفی از جمله وراثت، شلوغی و از دست دادن زودرس دندان شیری بدون فضای کافی ایجاد شود.

هیپودنشیا

هیپودنشیا یک اختلال ارثی یا ژنتیکی است که به طور کلی می تواند منجر به بسیاری از دندان های نامنظم شود که در دوران کودکی یا بزرگسالی رشد می کنند. بیماران معمولاً با ظاهر خود مشکل دارند زیرا باعث ایجاد فضای بیش از حد در “منطقه زیبایی” در مرکز دهان می شود.

خطوط وسط خاموش

یک صورت زیبا دارای یک کانتور یکنواخت از پل بینی تا دندان های پایین است. همه باید در یک ردیف قرار بگیرند. اگر دندان های بالا و پایین به درستی در یک راستا قرار نگیرند، خط وسط شما کج است.

اگر خط وسط شما در جای مناسبی قرار نگیرد، ممکن است دندان‌هایتان جابجا شود یا قسمت پایین فک جابه‌جا شود که منجر به بایت بد می‌شود.

مشکلات ارتودنسی: خطوط میانی

سرانجام

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که به اصلاح ناهماهنگی فک و دندان می پردازد. اگر دندان‌های شما شلوغ، روی هم قرار گرفته‌اند، پیچ خورده یا فاصله‌ای نامناسب دارند، ممکن است نیاز به مشورت با متخصص ارتودنسی داشته باشید.

درمان‌های ارتودنسی معمولی شامل بریس‌های ثابت، نگهدارنده‌های متحرک و ترازهای شفاف هستند.

بیماران ارتودنسی به دلایل ساده و پیچیده به کلینیک های سراسر جهان مراجعه می کنند. با این حال، بسیاری از متخصصان ارتودنسی مشکلات مشابهی را درمان می کنند تا بتوانند شایع ترین مشکلات ارتودنسی را برطرف کنند. ارتودنسی می تواند بدترین درد دندان و آسیب های دهانی را درمان کند.

اگر شما یا فرزندتان مشکل ارتودنسی دائمی دارید، هرگز رفع آن را به تاخیر نیندازید زیرا سلامت کلی شما را بهبود می بخشد!

The post مشکلات رایج ارتودنسی که توجه شما را می طلبد appeared first on kidodent.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *