جامولای متفاوت
بهترین خمیر دندان برای دندان های حساس: و چگونه کار می کنند؟

بهترین خمیر دندان برای دندان های حساس: و چگونه کار می کنند؟


آیا به دنبال بهترین خمیر دندان برای دندان های حساس هستید؟ با وجود محصولات زیاد برای خرید، پیدا کردن خمیر دندان مناسب برای کاهش حساسیت گیج کننده است. ما لیستی از بهترین خمیردندان ها را برای درمان حساسیت دندان و تسکین تحریکات لثه جمع آوری کرده ایم. همچنین در این مقاله چیزهای دیگری مانند علل حساسیت دندان ها، ویژگی هایی که بهترین خمیر دندان حساس باید داشته باشد و اینکه خمیردندان واقعاً چگونه در از بین بردن حساسیت دندان ها عمل می کند، وجود دارد.

علت حساسیت دندان چیست؟

این ناامید کننده است که هنگام نوشیدن نوشیدنی سرد یا گرم و هنگام گاز گرفتن غذاها احساس پیچش یا درد موقتی در دندان ها کنید. قبل از بررسی علل حساسیت دندان، بهتر است ساختار دندان را بدانید. دندان ها از سه بافت سخت و بخش نرم داخلی به نام پالپ تشکیل شده است:

  • مینا: سخت ترین لایه خارجی یا لایه محافظ دندان است که تاج، قسمت بالایی دندان را می پوشاند.
  • سیمان: لایه استخوانی نازکی که ریشه را می پوشاند، اگر لثه عقب رفته باشد در خط لثه قابل مشاهده است.
  • عاج: لایه داخلی دندان که بخش عمده ای از ساختار دندان را تشکیل می دهد.
  • پالپ: بخش نرم داخلی دندان شامل سیاهرگ‌ها، اعصاب و بافت‌های همبند. پالپ دندان مسئول انتقال حواس و تغییرات حرارتی است.

هنگامی که مینای دندان یا سمنتوم فرسایش یا فرسوده می شود، عاج زیرین را در معرض تغییرات دما یا فعالیت باکتریایی در دهان قرار می دهد. این به نوبه خود احتمال حساسیت دندان‌ها را از طریق پالپ دندان افزایش می‌دهد، که به هرگونه تغییر سرد یا گرم ناشی از نوشیدن یا غذا خوردن، اسیدهای تولید شده توسط پلاک، نوشیدنی‌ها یا میوه‌ها و در نهایت فشار روی دندان‌ها پاسخ می‌دهد. دلایل حساسیت دندان می تواند به دلایل بسیاری از جمله:

  • پوسیدگی دندان
  • دندان آسیب دیده و ترک خورده
  • تجمع پلاک و تارتار روی دندان ها و بی توجهی طولانی مدت به بهداشت دهان و دندان
  • عقب رفتن لثه
  • مسواک زدن تهاجمی یا استفاده از مسواک های نامناسب با موهای سخت
  • مصرف زیاد قند و مصرف زیاد نوشیدنی ها، میوه ها و غذاهای اسیدی که باعث فرسایش دندان می شوند.
  • دندان قروچه یا عادت دندان قروچه
  • پالپ دندان آسیب دیده و عفونی

چگونه درد حساس دندان را متوقف کنیم؟

ساده ترین و موثرترین راه حل استفاده از خمیردندان حساسیت زا است. یافتن خمیردندان مناسب برای دندان های حساس یک راه عالی برای کمک به تسکین علائم حساسیت دندان است. کاری که خمیردندان های حساسیت زدا انجام می دهند این است که به جلوگیری از درد ناشی از اعصاب دندان کمک می کنند.

استفاده از خمیر دندان مقرون به صرفه ترین و رایج ترین روشی است که می توانید برای کاهش درد و ناراحتی خود امتحان کنید. خمیردندان به طور معمول حاوی فلوراید است که به تقویت مینای دندان و مبارزه با پوسیدگی کمک می کند. حساسیت دندان ها اغلب موقتی است و با خمیردندان های حساس کننده برطرف می شود. با این حال، به عنوان یک استراتژی پیشگیرانه، بهتر است خوردن و نوشیدن خود را مدیریت کنید و در عین حال مراقب سلامت دهان و دندان خود باشید تا از آنچه که باعث ایجاد احساس درد در دندان‌هایتان می‌شود، جلوگیری کنید. اگر حساسیت به نظر شدید و بدون وقفه است که برای مدت طولانی‌تر از آنچه فکر می‌کنید ادامه پیدا می‌کند، علائم ممکن است حکایت از یک بیماری زمینه‌ای دندانی داشته باشند. شما باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندان های خود را بررسی کند تا مشخص شود که پالپ آسیب دیده یا عفونی علت آن است یا ممکن است نیاز به ترمیم دندان داشته باشید.

آیا خمیر دندان برای دندان های حساس کار می کند؟

مهم نیست که چه چیزی باعث حساسیت دندان می شود، مسواک زدن دندان های خود دو بار در روز اولین اما نه کم اهمیت ترین قانونی است که باید رعایت کنید. این همان چیزی است که انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) در کنار سایر وظایف بهداشت دهان و دندان برای داشتن دهان و دندان های سالم مطرح می کند. کاری که خمیردندان ها برای کاهش یا از بین بردن حساسیت انجام می دهند ساده است و از نظر علمی ثابت شده است. به طور معمول، خمیردندان حاوی فلوراید برای تقویت مینای دندان و کمک به بازسازی مواد معدنی در مینای دندان است که به کاهش حساسیت کمک می کند. مواد دیگری مانند نیترات پتاسیم در خمیردندان های حساس کننده وجود دارد که مستقیماً بر اعصاب دندان تأثیر می گذارد و حساسیت دندان را کنترل می کند.

6 بهترین خمیر دندان برای دندان های حساس

بر اساس تحقیقات خود، ما بهترین و محبوب ترین خمیردندان برای دندان ها و لثه های حساس را با توجه به توصیه های دندانپزشکان، نظرات کاربران و سایر عوامل ضروری مانند نوع مواد تشکیل دهنده گردآوری کرده ایم. زمان آن رسیده که بهترین خمیردندان حساسیت زدا را بشناسید.

خمیر دندان محافظ کامل Colgate Sensitive

بهترین خمیر دندان کلی برای دندان های حساس

Colgate یک برند پیشرو در محصولات مراقبت از دهان است. محافظ کامل Colgate Sensitive Complete Protection به عنوان بهترین خمیردندان انتخابی ارائه می شود که همه چیز مورد نیاز شما را برای مسائل مربوط به حساسیت دندان ها دارد. این خمیر دندان پرکاربرد با دو ماده فعال کلیدی برای درمان حساسیت شما فرموله شده است:

  • 5% نیترات پتاسیم: یک ماده ضد حساسیت مجاز FDA که عامل کلیدی در تسکین درد و ناراحتی ناشی از حساسیت دندان است.
  • 24% فلوراید سدیم: این ماده مهم هم به عنوان محافظ حفره و هم عامل حساسیت زدایی عمل می کند که مینای دندان را تقویت می کند، با پوسیدگی دندان مبارزه می کند و پلاک و جرم دندان را از بین می برد.

این خمیر دندان پرکاربرد برای دندان های حساس طراحی شده است و در عین حال سلامت دندان ها و لثه را به طور چشمگیری افزایش می دهد. با مسواک زدن منظم دو بار در روز، می توانید از محافظت 27/7 حساسیت بهره مند شوید.

هزینه: 8.96 دلار در Walmart موجود است

خمیردندان نعناع راپید ریلف Sensodyne

بهترین خمیر دندان برای حساسیت و تسکین سریع

خمیردندان Sensodyne پرفروش‌ترین برند خمیردندان برای دندان‌های حساس در ایالات متحده است. سری Sensodyne Rapid Relief تسکین سریع‌تری منحصربفرد برای درمان حساسیت دندان‌ها به نام این برند ارائه می‌کند و ادعا می‌کند که حساسیت را در کمتر از سه روز از بین می‌برد. بنابراین، اگر می خواهید به سرعت از شر حساسیت دندان خلاص شوید، Sensodyne بهترین راه است. این محصول با استفاده از ماده فعال فلوراید قلع، با حساسیت و حفره ها مبارزه می کند. علاوه بر این، این خمیردندان با طعم نعناع برای تازه کردن نفس شما استفاده می شود. این خمیر دندان همچنین در دو نوع مختلف برای ترجیحات دیگر موجود است:

  • خمیر دندان Sensodyne Rapid Relief Extra Fresh: اگر به دنبال خمیردندان خوشمزه تر با قابلیت طراوت بخشی برای دهان خود هستید، این یک گزینه عالی است.

هزینه: 6.42 دلار در Walmart موجود است

  • خمیردندان سفید کننده سریع سنسوداین: این محصول شرکت Sensodyne دارای دو مزیت عمده در یک خمیر دندان است: خاصیت سفید کنندگی و ضد حساسیت. این خمیر دندان که برای از بین بردن حساسیت دندان طراحی شده است، لکه ها را از بین می برد و دندان ها را سفید می کند و دندان های سفیدتر و درخشان تری را ارائه می دهد.

هزینه: 11.44 دلار در Walmart موجود است

Sensodyne Rapid Relief برندی است که مجدداً توسط دندانپزشک شروع شده و طرفداران آن را دوست دارد که به عنوان یک خمیر دندان برای دندان های حساس با سریع ترین نتایج ایستاده است. فقط دو بار در روز دندان های خود را با این خمیر دندان مسواک بزنید و احساس راحتی و آرامش را در دهان خود مشاهده کنید.

هزینه: 6.42 دلار در Walmart موجود است

خمیر دندان هیزمایل NHpro Enamel Care

بهترین خمیر دندان ضد حساسیت برای مینای ضعیف

نام تجاری hismile با فرمول منحصر به فرد سفید کننده دندان PAP خود در ارتباط است که در محصولاتی مانند خمیر دندان سفید کننده HISMILE PAP+ و نوارهای سفید کننده HISmile PAP+ استفاده می شود.

مراقبت از مینای NHpro آنها با سه ماده اصلی فرموله شده است:

  • نانو هیدروکسی آپاتیت (nHAp): نانو هیدروکسی آپاتیت موجود در hismile NHpro یک ماده طلایی است که ساختار ترکیبی مینا و عاج دندان را تقلید می کند تا از کمبودهای مینا و عاج محافظت و بازسازی کند. این ماده از نظر بالینی اثبات شده برای درمان حساسیت بیش از حد دندان استفاده می شود و به معدنی شدن مینای دندان کمک می کند. از سطح دندان محافظت می کند و با ایجاد لایه آپاتیت روی عاج و پرکردن لوله های عاج در حین ترمیم مینا، فرآیند معدنی شدن را انجام می دهد.
  • تئوبرومین: یک ماده طبیعی مشتق شده از عصاره کاکائو است. به جای فلوراید، تئوبرومین برای تقویت دندان ها و تامین مواد معدنی ضروری برای مینای آسیب دیده دندان ها اضافه می شود. به علاوه، گفته می شود که این ماده باعث کاهش حساسیت دندان می شود.
  • زایلیتول: این یک شیرین کننده بدون قند با فواید عمده برای سلامتی است. زایلیتول نه تنها دندان ها را حمام می کند و از ایجاد لک جلوگیری می کند، بلکه خاصیت ضد پوسیدگی دارد و به دندان ها در برابر تجمع پلاک کمک می کند. با پوسیدگی ها مبارزه می کند و به عنوان تامین کننده کلسیم عمل می کند که برای فرآیند معدنی سازی مجدد دندان ها ضروری است.

Hismile NHpro با استفاده از این ترکیب از مواد جادویی، گزینه ای عالی برای از بین بردن حساسیت دندان دردناک و در عین حال بازسازی مینای ضعیف شده شما است. یک بار در روز مسواک زدن شبانه را دنبال کنید تا مطمئن شوید که خمیر دندان بهترین نتایج را ارائه می دهد و اثرات چشمگیری را ارائه می دهد.

هزینه: 39 دلار در hismile

خمیر دندان Crest Sensitivity Whitening Plus Scope

بهترین خمیر دندان مقرون به صرفه برای دندان های حساس

وقتی صحبت از محصولات مراقبت از دهان می شود، کرست یک برند کلاسیک است که طیف وسیعی از خمیردندان ها و سایر اقلام سلامت دهان را ارائه می دهد که نیازهای مختلف را برآورده می کند. Crest Sensitivity Whitening + Scope که برای متوقف کردن فوری درد ناشی از حساسیت دندان ساخته شده است، هم کارایی را در کاهش حساسیت و هم ایجاد طعم نعنایی تازه ارائه می دهد. در حین مسواک زدن با این خمیر دندان، به لطف فناوری ماندگار Crest’ Scope، طراوت بسیار آرامش بخشی خواهید داشت. این برای تسکین قوی ناشی از هرگونه محرک مانند نوشیدن یا خوردن غذاها یا نوشیدنی های سرد و گرم طراحی شده است. به خاطر داشته باشید که فرمول استفاده شده توسط کرست شامل فلوراید سدیم و نیترات پتاسیم است که در مارک های دیگر مانند Colgate و Sensodyne یافت می شود. حداکثر دوز مورد تایید FDA از این دو ماده فعال، حساسیت دندان ها را با تمام اثرات قدرتمند آن هدف قرار می دهد و سلامت دندان و دهان را تا حد زیادی ارتقا می دهد.

هزینه: با قیمت 8.99 دلار در آمازون موجود است

اگر به دنبال خمیردندان های طبیعی برای حساسیت دندان ها هستید، در اینجا بهترین خمیردندان هایی با مواد طبیعی مشتق شده است:
خمیردندان حساس تامز مین بدون فلوراید

بهترین خمیر دندان بدون فلوراید برای خمیر دندان های حساس

اگر به دنبال یک خمیر دندان بدون فلوراید برای درمان حساسیت دندان های خود هستید، Tom’s of Maine Rapid Relief Sensitive یک گزینه عالی است. این خمیر دندان از دو ماده طبیعی آرژنین و کربنات کلسیم برای از بین بردن حساسیت استفاده می کند. این به کاهش حساسیت اعصاب دندان و در نتیجه متوقف کردن درد و ناراحتی شما کمک می کند. همانطور که این شرکت ادعا می کند، رهایی از حساسیت را می توان در کمتر از 60 ثانیه نتیجه داد.

این گیاه وگان است و هیچ اثری از طعم دهنده ها، رنگ ها و مواد نگهدارنده مصنوعی وجود ندارد. برای اثرات سریع‌تر حساسیت‌زدایی، خمیردندان را مستقیماً روی دندان‌هایتان بمالید و به مدت ۱ دقیقه با انگشت خود ماساژ دهید.

از طعم نعناع تازه لذت ببرید و در عین حال دندان های خود را از هرگونه تحریک و حساسیت دور نگه دارید.

هزینه: 5.99 دلار

بسته 2 خمیردندان بوکا نانو (N-Ha) (نعناع الا و زنجبیل کوکو)

بهترین خمیر دندان باندل برای دندان های حساس

در اینجا یک خمیر دندان بدون فلوراید دیگر برای انتخاب وجود دارد. خمیردندان های بوکا با نانو هیدروکسی آپاتیت (n-Ha) به عنوان جایگزینی برای فلوراید برای اهداف ضدحساسیت و مواد معدنی مجدد پشتیبانی می شوند. این ماده طلایی که تا حدی ساختار دندان ها را تشکیل می دهد، با سایر مواد طبیعی ترکیب می شود تا دندان ها را تقویت کند، از پوسیدگی جلوگیری کند، با حساسیت مبارزه کند و سلامت دهان و دندان را افزایش دهد. علاوه بر این، خمیر دندان های بوکا بدون SLS، فاقد پارابن و فاقد هرگونه رنگ و طعم مصنوعی هستند. خمیردندان ها نه تنها برای مقابله با حساسیت ساخته شده اند، بلکه به عنوان خمیر دندان ضد پلاک نیز در نظر گرفته می شوند.

در فهرست مواد تشکیل دهنده، می توانید نیترات پتاسیم را بیابید که به عنوان عامل حساسیت زدایی برای مسدود کردن انتقال عصب دندانی درد عمل می کند. مواد معدنی طبیعی، اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی فراوانی وجود دارد که بوکا را در میان محبوب‌ترین برندهای طبیعی قرار می‌دهد. این بسته دارای 2 خمیر دندان با طعم های مختلف است.

خمیر دندان نعناع بوکا الا: این خمیر دندان با طعم نعناع حاوی زایلیتول، یک آنتی باکتریال است که از ایجاد حفره جلوگیری می کند، و تعداد زیادی روغن طبیعی و عصاره های گیاهی دیگر از جمله: روغن نعناع، ​​روغن نعناع، ​​روغن بادیان ستاره ای، روغن زمستان سبز، آلوئه ورا و چندین گیاه و میوه دیگر. عصاره هایی مانند چای سبز، خیار و آووکادو.

خمیر دندان زنجبیل بوکا کوکو: این خمیردندان بوکا با طعم نارگیل همراه با زنجبیل و گل بابونه با هماهنگی بی نظیری طعم و مزه آن را به خمیردندانی متمایز برای طعم و مزه تسکین دهنده در بازار تبدیل کرده است.

هزینه: 22 دلار در آمازون. شما می توانید هر لوله را به طور جداگانه با قیمت 11 یا 12 دلار خریداری کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *