جامولای متفاوت
بریس های سرامیکی در مقابل بریس های فلزی: تفاوت چیست؟

بریس های سرامیکی در مقابل بریس های فلزی: تفاوت چیست؟


افراد بیشتری ممکن است در مورد استفاده از بریس های فلزی سنتی برای ارتودنسی خود آگاه شوند. آنها چیزی را می خواهند که اثرات مشابه بریس های فلزی داشته باشد اما در طول درمان ارتودنسی آنها کمتر به دندان های آنها توجه شود. اگر می‌خواهید دندان‌های خود را با یک دستگاه ارتودنسی نه چندان واضح صاف کنید، بریس‌های سرامیکی شفاف یکی از راه‌حل‌های آن هستند.

بریس های سرامیکی چیست؟

بریس های سرامیکی که بریس های شفاف نیز نامیده می شوند، بریس هایی به رنگ دندان هستند که برای صاف کردن دندان ها با مواد کمتر قابل توجه برای براکت های آن استفاده می شود. بریس‌های سرامیکی ظاهری محتاطانه دارند و مشکلات بایت، بی‌نظمی در دندان‌ها و هر گونه ناهنجاری که روی لبخند شما تأثیر گذاشته است را اصلاح می‌کنند. درست مانند بریس های فلزی، مقیاس زمانی برای پوشیدن بریس های سرامیکی مشابه است. بسته به مشکلات دندانی و فک، ممکن است برای 18 تا 24 ماه یا چند سال از بریس استفاده کنید.

بریس های سرامیکی از مواد کریستالی آلومینا ساخته می شوند، در حالی که بریس های فلزی سنتی از فولاد ضد زنگ یا آلیاژهای دیگر مانند تیتانیوم ساخته می شوند. برای توضیح بهتر، ایده خوبی است که قسمت های مختلف بریس ها را تجزیه کنید. براکت ها دارای براکت هایی هستند که به سطح دندان ها متصل می شوند. منظور از براکت های سرامیکی، براکت های سرامیکی است.

براکت ها می توانند دارای شکاف های فلزی یا طرح های غیر فلزی دیگری باشند که در آن سیم ها وارد می شوند. هم بریس های سرامیکی و هم فلزی از سیم برای تنظیم نیروها و فشارهای لازم برای صاف کردن دندان ها استفاده می کنند. سیم‌ها از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند و گاهی اوقات می‌توان آن‌ها را با رنگ سفید پوشاند تا دید فلز را از بین ببرد.

داشتن دندان های صاف و هم تراز نه تنها لبخند شما را بهبود می بخشد، بلکه ظاهر کلی شما را نیز بهبود می بخشد. ارتودنتیست ها گزینه های مختلفی مانند تراز کننده های شفاف Invisalign و بریس های لینگوال را ارائه کرده اند که انتخاب های محبوبی نیز هستند. اکثر مردم از نظر زیبایی شناسی در مورد پوشیدن بریس های فلزی آگاه هستند. آن‌ها نمی‌خواهند که دیگران به دندان‌هایشان توجه کنند تا زمانی که حداقل نتایج به دست آید. کودکان ممکن است برای جلوگیری از جلب توجه در مدرسه از پلاستیک یا سرامیک استفاده کنند. بنابراین، بریس های سرامیکی توسط دندانپزشکان معرفی شدند تا همه چیز را برای همه افراد در اولویت قرار دهند.

جدا از زیبایی بریس های سرامیکی، می توانند معایبی نیز داشته باشند. برای تصمیم‌گیری بهتر در مورد بریس‌های سرامیکی، اجازه می‌دهیم مزایا و معایب این دستگاه ارتودنسی نوآورانه را روشن کنیم.

مزایا و معایب بریس ها

در مقایسه با بریس های فلزی سنتی، بریس های سرامیکی هم مزایا و هم معایبی دارند.

طرفداران

  • کمتر قابل مشاهده است.
    • بریس های سرامیکی کمتر دیده می شوند و کمتر به چشم می آیند. مواد سرامیکی شکلی شفاف، همرنگ یا سفید از بریس‌ها را ارائه می‌دهند که به نفع هر فردی است که می‌خواهد دندان‌های نامرتب و کج خود را اصلاح کند بدون اینکه ارتودنسی خود را به دیگران نشان دهد.
  • به اندازه بریس های فلزی موثر است اما سریعتر از اینویزیلاین.
    • در مقایسه با بریس های فلزی سنتی، سرامیک به همان اندازه موثر است. می‌تواند ناهنجاری‌های شدید تا خفیف فک و مال اکلوژن دندان را با استفاده از الاستیک‌ها و سایر وسایل تکمیلی که در طرح‌های بریس‌های سنتی گنجانده شده‌اند، اصلاح کند. اما بر خلاف تراز کننده های شفاف اینویزیلاین، بریس های سرامیکی به شکل مطلوبی از کمال برای دندان های شما سریعتر دست می یابند.

منفی

  • شکننده است و ممکن است بشکند.
    • بریس های سرامیکی شکننده تر از بریس های فولادی ضد زنگ هستند که در برابر فشار و نیرو مقاوم هستند. بنابراین در مقایسه با بریس های فلزی، سرامیک دوام کمتری دارد. شکستگی به ویژه در هنگام جدا کردن باندینگ اتفاق می‌افتد، زمانی که براکت‌های سرامیکی باید از مینای دندان جدا شوند. بر اساس مطالعات انجام شده، یکی از راه حل های جلوگیری از آسیب مینای دندان و شکستن سرامیک، استفاده از تکنیک های جداسازی با کمک لیزر است.
  • هزینه ها.
    • بریس های سرامیکی گران تر از بریس های فلزی هستند. ممکن است برای بدست آوردن yours.teeth حدود 1000 دلار یا حتی 2000 دلار بیشتر از هزینه های سنتی پول بیشتری بپردازید.

هزینه بریس سرامیکی و پوشش بیمه

هزینه کل بریس های سرامیکی می تواند از 4000 تا 8000 دلار متغیر باشد. از طرف دیگر، شما معمولاً انتظار رنج قیمتی بین 3000 تا 7000 دلار را برای بریس های فلزی خواهید داشت.

داشتن پوشش بیمه ای برای درمان ارتودنسی می تواند هزینه های شما را کاهش دهد. برخی از بیمه نامه ها ممکن است برنامه های پوششی را در نظر بگیرند اگر درجه شدت و مال اکلوژن ممکن است مانع از سلامت دهان و دندان در کودکان یا حتی بزرگسالان شود. اگر بیمه دندانپزشکی شما ارتودنسی را پوشش نمی دهد، می توانید از حساب های پس انداز انعطاف پذیر (FSA) یا حساب های پس انداز سلامت (HSA) نیز بهره مند شوید، که می تواند توسط محل کار شما یا در صورت داشتن الزامات استاندارد خاصی ارائه شود.

آیا بریس های سرامیکی بادوام هستند؟

بریس‌های سرامیکی در مقایسه با بریس‌های فلزی که شکل محکم‌تری از بریس هستند، بیشتر می‌شکنند. شکستن سرامیک در اثر تماس سخت با دندان ها یا اشیاء دیگر آنها را مستعد خطرات بیشتری می کند. این مسائل ممکن است باعث تاخیر در ارتودنسی برای ترمیم و تنظیم مجدد اجزای سرامیکی آسیب دیده شود. اگر شما:

  • ورزش کنید یا در کارهای فیزیکی سخت شرکت کنید
  • کودکان یا نوجوانانی هستند که فعالیت بیشتری دارند
  • افرادی هستند که دندان قروچه (دندان قروچه در خواب) یا عاداتی مانند جویدن ناخن دارند.

آیا بریس های سرامیکی لکه دار می شوند؟

بریس های سرامیکی اگر آنها را با بریس های پلاستیکی مقایسه کنیم در برابر لک بسیار مقاوم هستند. از سوی دیگر، زمانی که رژیم غذایی معمولی شما همیشه مملو از غذاها و نوشیدنی های رنگی باشد، ممکن است لکه بروند. هنگامی که از هر نوع بریس استفاده می کنید، باید کمی مراقب باشید که چه چیزی بخورید. برای جلوگیری از لکه دار شدن و آسیب دیدن بریس های سرامیکی خود، نکات زیر را دنبال کنید:

از نوشیدنی ها و مایعات پر رنگ خودداری کنید.

برخی از غذاها و نوشیدنی ها مانند شراب، انواع توت ها، میوه انگور، قهوه، نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا، برخی از سس های پر رنگدانه یا سس کچاپ می توانند سطح سرامیکی را تغییر رنگ دهند.

از غذاهای ترد و سفت خودداری کنید.

اگر میوه می خورید، آنها را به قطعات کوچکتر برش دهید. سیب، هویج و سایر سبزیجات یا میوه هایی با سطح سخت ممکن است اجزای سرامیکی را بشکنند، بنابراین مراقب نحوه و آنچه می خورید باشید.

از سیگار کشیدن خودداری کنید.

حتی دندان های سالم هم با کشیدن سیگار زرد می شوند، چه برسد به بریس ها. برای جلوگیری از لک شدن بریس های سرامیکی خود، نباید سیگار بکشید. شروع به ترک سیگار ایده خوبی به نظر می رسد!

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن خود را روزانه انجام دهید.

به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه پایبند باشید. حفظ سلامت دهان و دندان در طول ارتودنسی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، پوسیدگی دندان و رشد باکتری روی دندان ها و اطراف بریس ها ضروری است.

بدون خمیر دندان سفید کننده

اگر از خمیردندان‌های سفیدکننده یا سایر محصولات سفیدکننده مانند ژل در زمانی که براکت‌های سرامیکی شما روی آن قرار دارند استفاده می‌کنید، قسمت‌هایی از دندان‌ها که زیر براکت‌ها هستند، رنگ خود را حفظ می‌کنند. بنابراین، رنگ دندان های در معرض دید سفیدتر به نظر می رسد.

آیا من کاندید مناسبی برای بریس های سرامیکی هستم؟

هر گونه درمان ارتودنسی در صورتی می تواند موثر باشد که برای فرد مناسب با شرایط مناسب استفاده شود. برای مثال، ترازهای شفاف اینویزیلاین ممکن است زمانی که مشکل پیچیده دندان و فک وجود دارد، پیشنهاد نشود. بریس‌های سرامیکی نیز به مینای سالم روی دندان‌ها بدون ترک یا نشانه‌های شکستگی نیاز دارند، زیرا تماس سرامیکی روی مینای آسیب‌دیده ممکن است باعث آسیب‌های بیشتری شود.

وقتی صحبت از اثربخشی به میان می‌آید، بریس فلزی و سرامیکی برای درمان دندان‌های کج و ناهماهنگی فک کارآمد هستند. بزرگسالان سرامیکی را انتخاب می کنند زیرا ممکن است بیرون کار کنند و ارتباطات اجتماعی داشته باشند، که در ذهن آنها بریس های فلزی قابل قبول نیست.

اگر می خواهید فلز روی دندانتان کمتر دیده شود، ارتودنتیست ها سرامیک را پیشنهاد می دهند. از طرف دیگر، اگر زیبایی شناسی مشکلی نداشته باشد، ممکن است بریس های فلزی سنتی را توصیه کنند. یا حتی گاهی اوقات می‌توانید سرامیک را فقط برای دندان‌های قدامی یا دندان‌های جلویی بالا دریافت کنید و بقیه دندان‌ها هنوز براکت‌های فلزی دارند.

در مجموع، هدف همیشه کسب نتایج عالی است. متخصص ارتودنسی شما با هر نوع بریس که می تواند خوشایند باشد و با ظاهر شما ترکیب شود به شما کمک می کند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *