جامولای متفاوت
در مقابل گارد شب سفارشی

در مقابل گارد شب سفارشی


استفاده از محافظ شب راه حلی مفید برای کاهش درد و آسیب ناشی از دندان قروچه در هنگام خواب است. اما ممکن است بپرسید کدام نگهبان شبانه را بگیرم؟ گاردهای شب بدون نسخه گزینه ارزان تری هستند که می توانید به صورت آنلاین یا از داروخانه مجاور خود خریداری کنید و نایت گاردهای سفارشی ساخته شده به صورت حرفه ای توسط دندانپزشک شما وجود دارد. در حالی که انتخاب با شماست، ارزش دارد که مزایای یک محافظ شب سفارشی را از نظر راحتی و تناسب و همچنین محافظت و دوام بهتر در مواد در نظر بگیرید.

آیا به نگهبان شبانه نیاز دارید؟

دندان قروچه و فشردن دندان که به دندان قروچه نیز معروف است، یک وضعیت دردناک است که می تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامت دهان و دندان شود. این عادت می تواند مینای دندان را از بین ببرد و به مرور زمان دندان های شما را از بین ببرد. بنابراین، اگر دندان قروچه دارید، نگهبان شب، اغلب برای محافظت از دندان‌ها و جلوگیری از درد و درد در عضلات دهان و فک ضروری است.

نایت گارد که اغلب محافظ دهان یا آتل اکلوزال نامیده می شود، مانعی بین دندان های بالا و پایین ایجاد می کند. اگر فکر می کنید ممکن است در شب دندان قروچه کنید، در اینجا چند علامت دندان قروچه وجود دارد که باید متوجه شوید:

  • درد دندان
  • درد و درد عضلات فک
  • درد صورت
  • سردرد زمانی که از خواب بیدار می شوید
  • خستگی ناشی از کم خوابی

اگرچه محافظ های شب دندان قروچه را درمان نمی کنند، اما دندان ها و ساختارهای دهان خود را از اثرات مضر دندان قروچه محافظت خواهید کرد. علاوه بر دندان قروچه، محافظ های دهان می توانند روشی برای درمان تعدادی از مسائل بهداشتی نیز باشند، از جمله:

  • کاهش درد فک یا اختلالات TMJ
  • بهبود کیفیت خواب و جلوگیری از خروپف
  • مدیریت آپنه انسدادی خواب، وضعیتی که در آن راه هوایی فرد در هنگام خواب مسدود می شود
  • پیشگیری از آسیب‌های دندانی در ورزش‌های با تماس بالا مانند بوکس، بسکتبال، راگبی، ورزش‌های رزمی و سایر ورزش‌ها با احتمال زیاد آسیب‌های دندانی

تفاوت بین نگهبانان شب بدون نسخه و نگهبانان شب سفارشی چیست؟

هنگامی که باید بین گزینه های گارد شب بدون نسخه یا نایت گارد سفارشی ساخته شده توسط دندانپزشک خود تصمیم بگیرید، عواملی وجود دارد که به شما کمک می کند.

گارد شب بدون نسخه: مزایا و معایب

برای خرید از داروخانه محلی یا محصولی که توسط یک شرکت آنلاین ساخته شده است، نگهبانان شب بدون نسخه را خواهید داشت. دو نوع اصلی محافظ شبانه بدون نسخه وجود دارد. گزینه اول اغلب محافظ دهان استوک نامیده می شود. اینها یک اندازه هستند که برای هر دهانی ساخته شده اند. محافظ ها اغلب حجیم هستند و به دهان شما نمی آیند.

در حالی که گزینه بهتری برای استفاده کوتاه مدت است، نوع دوم محافظ شب جوش و گاز است. برای اینکه محافظ شب خود را به خوبی روی دندان‌هایتان قرار دهید، باید مواد قالب‌گیری را که به همراه بسته ارائه می‌شود گرم کنید و آن را گاز بزنید. با این حال، ممکن است این روند به درستی پیش نرود و محافظ ممکن است به درستی برای شما مناسب نباشد. همچنین، هنگامی که قسمت های اضافی را برش می دهید، می تواند لبه های تیز داشته باشد و باعث تحریک و ناراحتی در دهان شما شود.

برخی از شرکت‌های آنلاین وجود دارند که گارد شب را بدون نسخه اما نوع سفارشی‌تری ارائه می‌دهند. چطورکار می کنند؟ آنها به همراه خرید شما یک کیت قالب برای شما ارسال می کنند تا در خانه ببرید. پس از انجام و ارسال مجدد، آنها از آن برای ایجاد نگهبان شب برای شما استفاده خواهند کرد.

طرفداران

  • ارزان
  • به طور گسترده در دسترس است

منفی

  • معمولاً حجیم و ناراحت کننده هستند
  • به درستی تناسب نداشته باشید که می تواند به بافت های نرم دهان آسیب برساند و خطر جابجایی دندان ها و درد فک را افزایش دهد. این می تواند منجر به آسیب بیشتر به سلامت دهان شود.
  • مواد بادوام و بی کیفیت نیست. نگهبان‌های شبانه OTC معمولاً دوام زیادی ندارند – 1 یا 2 ماه – که در نهایت از بین می‌روند و شروع به خراب شدن می‌کنند.
  • به دلیل عدم تناسب اندام، محافظ های شب بدون نسخه ممکن است هنگام خواب بیفتند که حتی می تواند خطر خفگی را ایجاد کند.

نگهبانان شب سفارشی

نایت گارد سفارشی دندانپزشک شما ایمن ترین و دقیق ترین نایت گارد است. اینها به طور خاص برای شما طراحی شده اند تا بر اساس برداشتی که از دندان شما در مطب دندان گرفته می شود، متناسب با دندان ها و فک شما باشد. دندانپزشک شما برداشت را به آزمایشگاه دندانپزشکی می فرستد که در آن محافظ شب شما به طور حرفه ای ساخته شده است.

ساخت سفارشی و مواد با کیفیت بالاتر، یک محافظ شب سفارشی را کاملاً مناسب و راحت‌تر از گاردهای بدون نسخه می‌سازد.

بسته به نیازها و شرایط خاص شما، دندانپزشک شما ممکن است گزینه های مختلفی از نگهبانان شب را توصیه کند. به عنوان مثال، دندانپزشک شما می تواند یک محافظ شب نرم و لاستیکی مانند برای دندان قروچه خفیف در اختیار شما قرار دهد. یا اگر دندان‌هایتان را به هم می‌سایید و محکم‌تر فشار می‌دهید، این به یک محافظ شب سخت‌تر یا یک محافظ شب ترکیبی نیاز دارد که در داخل نرم‌تر و از بیرون سخت‌تر می‌شود.

همچنین اگر برای آپنه خواب یا TMJ به محافظ شب نیاز دارید، این محافظ های اکلوزال با نوع دندان قروچه متفاوت هستند. دندانپزشک شما را نگهبان شب می سازد تا این علائم را بر اساس مشکل شما کاهش دهد.

قبل از گرفتن نایت گارد دندانپزشک، دندانپزشک شما رادیوگرافی می گیرد و دندان ها و دهان شما را از نظر علائم نگران کننده بررسی می کند. ممکن است فقط به نگهبان شب بالا یا پایین نیاز داشته باشید و گاهی اوقات برای هر دو. اگر کار دندانی مانند روکش یا روکش در دهان شما وجود داشته باشد، دندانپزشک شما آن را برای محافظت بهتر تشخیص می دهد و شما را برای شما آماده می کند که مناسب شما باشد.

طرفداران

  • مناسب و راحت
  • حداکثر محافظت از دندان ها و سایر ساختارهای دهان
  • برای دندان قروچه و سایر شرایط سلامتی توصیه می شود
  • به صورت حرفه ای و سفارشی متناسب با اندازه دندان ها و فک شما و بر اساس نیازهای فردی شما
  • بادوام به دلیل کیفیت بهتر مواد

منفی

  • گران تر
  • زمان انتظار قبل از آماده شدن

ویدیوی زیر را تماشا کنید تا در مورد تفاوت‌های بین محافظ شب دندانپزشکی سفارشی و انواع OTC بیشتر بررسی شود:

https://www.youtube.com/watch?v=Yza9wEaf9mg

نتیجه

مراجعه به دندانپزشک یا پزشک برای یافتن راه هایی برای جلوگیری از دندان قروچه ضروری است. یکی از بهترین گزینه های درمانی برای جلوگیری از اثرات ساییدن و فشردن دندان ها، استفاده از محافظ شب با تناسب مناسب است. قبل از تصمیم گیری در مورد نوع نگهبان شب، گزینه های خود را با دندانپزشک خود در میان بگذارید و اینکه چه چیزی برای شما بهتر است. به خاطر بهبود سلامت دهان و دندان، کیفیت را فدا نکنید و با یک انتخاب مطمئن و مطمئن ادامه دهید.

سوالات متداول

هزینه نگهبان شبانه سفارشی چقدر است؟

به طور متوسط، هزینه نگهبان شبانه توسط دندانپزشک شما می تواند بین 300 تا 800 دلار باشد. نگهبان های شب سفارشی به دلیل کار و مواد با کیفیتی که در ساخت آنها وجود دارد، می توانند نسبتاً گران باشند. آنها کاملا مناسب خواهند بود زیرا به طور خاص برای دندان ها و اندازه فک شما طراحی شده اند. این راحتی و محافظت بهینه را برای شما فراهم می کند.

آیا نگهبانان شبانه بدون نسخه ارزش این کار را دارند؟

گرچه از نظر قیمت ارزان‌تر است، اما محافظ‌های شب بدون نسخه به گونه‌ای طراحی نشده‌اند که کاملاً روی دندان‌های شما قرار بگیرند. آنها معمولاً حجیم هستند و مناسب نیستند و باعث آسیب به ساختارهای دهان می شوند. توصیه می شود برای محافظت بهتر از دندان ها در برابر دندان قروچه، از دندانپزشک خود یک محافظ شب سفارشی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *