جامولای متفاوت
بهترین نکات برای خوابیدن با محافظ دهان

بهترین نکات برای خوابیدن با محافظ دهان


ممکن است هنگام خواب از محافظ دهان استفاده کنید که احتمالاً از دندان قروچه یا فشردن دندان‌های شما محافظت می‌کند، وضعیتی که دندان قروچه نامیده می‌شود. گاهی اوقات، نگهبانان شب نیز برای افرادی که آپنه خواب یا اختلالات درد فک مانند TMJ دارند توصیه می شود. اما پس از پوشیدن محافظ دهان، متوجه شدید که در تنظیم و احساس آن در دهان خود مشکل دارید. در این مقاله نکاتی را برای بهتر خوابیدن با محافظ دهان و راهکارهایی ارائه می دهیم که می توانید با استفاده از آن ها عادت کنید.

اصلا چرا از محافظ دهان استفاده می کنیم؟

یکی از دلایل اصلی استفاده از محافظ شبانه، عادت دندان قروچه و فشردن آن در طول شب است. این از نظر پزشکی به عنوان دندان قروچه در خواب شناخته می شود، اگرچه برخی از افراد هستند که در طول روز نیز آسیاب یا فشار می دهند. اگر این رفتار ادامه پیدا کند، باعث فرسودگی دندان ها و حتی بدتر از آن تراشیدن و شکستگی می شود.

عضلات فک و صورت در طول دوره های ساییدن یا فشردن به شدت فعال هستند. این باعث می‌شود که عضلات فک درد، سردرد و درد در ناحیه صورت و گردن داشته باشید. بنابراین، احتمالاً برای جلوگیری از آسیب بیشتر دندان قروچه به دندان‌هایتان، باید از محافظ شب استفاده کنید.

محافظ های دهان راه حل هایی برای بهبود بسیاری از مسائل ارائه می دهند. به عنوان مثال، پزشک ممکن است بخواهد آپنه انسدادی خواب شما را مدیریت یا درمان کند، وضعیتی جدی که در آن فرد در طول خواب دچار وقفه در تنفس می شود. یا، اگر خروپف می کنید، ممکن است به نگهبان شبانه نیز نیاز داشته باشید تا به شما کمک کند جلوی آن را بگیرید و خواب خوبی داشته باشید.

موقعیت های مختلفی وجود دارد که در آن پوشیدن محافظ شب می تواند مفید باشد. همچنین، مهم است که بدانید بسته به آنچه که ممکن است ارائه دهند، محافظ های دهان متفاوت طراحی و ساخته می شوند.

چگونه به خوابیدن با محافظ دهان عادت کنیم؟

با دانستن این نکته که محافظ دهان شما به تسکین دندان قروچه و علائم آپنه خواب کمک می کند، وقت آن است که نکاتی را در مورد خوابیدن با این وسیله خوراکی موثر کشف کنید:

تنظیم زمان می برد، پس صبور باشید

در طول دو شب اول، پوشیدن محافظ شب ممکن است احساس عجیبی داشته باشد، به خصوص اگر تازه کار با آن ها باشید. شما باید آن را بیشتر بپوشید تا بدن خود را برای خوابیدن آماده کنید. مگر اینکه دستگاه شما سفارشی ساخته نشده باشد که شما را ملزم به تعویض دستگاه کند، داشتن مقداری ناراحتی جزئی می تواند در ابتدا طبیعی باشد. در نهایت، از آنجایی که پوشیدن محافظ دهان به یک عادت تبدیل می شود، ممکن است حتی متوجه نشوید که آن را پوشیده اید.

در اینجا چند راه مفید برای سازگاری با خوابیدن با محافظ دهان آورده شده است:

  • نگهبان شب را در آخرین دقیقه زمان خواب خود قرار دهید تا زمان کمتری برای ناراحتی قبل از به خواب رفتن داشته باشید.
  • سعی کنید در طول روز از گارد استفاده کنید تا عادت کنید و دهان خود را با دستگاه آشنا کنید.
  • حداقل یک ماه صبر کنید و به این زودی از پوشیدن محافظ شب دست نکشید. ثابت قدم باشید تا به آن عادت کنید.

یک نگهبان شب سفارشی انتخاب کنید

شما نمی توانید هر شب با تناسب نامناسب محافظ دهان کنار بیایید. استفاده از محافظ دهانی که برای اندازه دندان ها و شکل فک شما ساخته نشده باشد، به جای اینکه خوب نخوابید، آسیب بیشتری به دندان ها و سلامت دهان شما وارد می کند.

نگهبانان شب سفارشی و بدون نسخه در دسترس هستند. گارد دهانی که توسط دندانپزشک شما تعبیه شده است بهترین راه حل است. آنها به طور خاص برای مناسب دندان های شما ساخته شده اند، بنابراین از نظر تناسب راحت، مواد و محافظت در برابر دندان قروچه عالی هستند.

انواع بدون نسخه مانند محافظ های دهانی استوک تناسب و راحتی مناسبی را که شما به دنبال آن هستید را فراهم نمی کنند، زیرا آنها یک اندازه هستند و برای هر دهانی ساخته شده اند.

دسته های دیگری از محافظ های دهان OTC مانند جوش و گاز وجود دارد. با استفاده از آن‌ها، از این مزیت خواهید داشت که در خانه نقش خود را از دندان‌ها ایجاد کنید و محافظی برای دندان‌هایتان ایجاد کنید. اگرچه بسیار بهتر از انواع استوک، محافظ‌های دهان جوش و گازدار ممکن است کاملاً مناسب نباشند، زیرا به طور حرفه‌ای مانند محافظ‌های دهان سفارشی که از یک آزمایشگاه دندانپزشکی تهیه می‌کنید ساخته نشده‌اند.

بنابراین صرف نظر از دلیل نگهبانی شبانه خود، با نایت گارد دندانپزشک خواب بهتری خواهید داشت.

بهترین مواد دستگاه را در نظر بگیرید

گزینه های مواد مختلفی از محافظ دهان سخت، نرم و هیبریدی (همچنین به آن لمینت دوگانه نیز گفته می شود) وجود دارد. گزینه های خود را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. محافظ دهانی سخت از اکریلیک سخت ساخته شده است که در دهان شما انعطاف پذیر نیست و باعث ناراحتی و تحریک آنها می شود. از سوی دیگر، محافظ دهانی نرم به دلیل مواد نرم و انعطاف‌پذیر، راحت‌تر و راحت‌تر تنظیم می‌شود.

با این حال، اگر دندان‌سرو سنگینی دارید، گارد هیبریدی ممکن است گزینه بهتری باشد. از بیرون سخت و از داخل نرم است.

در مورد تهیه محافظ دهانی که از مواد نازک اما موثر ساخته شده است، با دندانپزشک خود صحبت کنید. عادت کردن به استفاده از محافظ دهانی نازک که فضای کمتری در دهان شما می گیرد بسیار آسان تر است.

محافظ های دهان OTC معمولاً حجیم هستند و روی لثه ها و بافت های نرم شما مالیده می شوند. اگر می‌خواهید خواب شبانه خوبی داشته باشید و سلامت دهان و دندان خود را حفظ کنید، از یک دستگاه سفارشی استفاده کنید.

به محافظ شب بالا یا پایین بروید

جالب است اما گاهی اوقات فقط به این است که نایت گارد صحیح را روی دندان هایتان نگذارید. در بیشتر مواقع، شما فقط یک نایت گارد برای قرار دادن روی دندان های بالایی خود خواهید داشت. با این حال، برخی هستند که بر روی دندان های پایین شما قرار می گیرند و برخی دیگر که به جای یکدیگر بر روی هر دو دندان بالا و پایین قرار می گیرند.

سعی کنید موقعیت دستگاه خود را با دندان های بالا و پایین عوض کنید. اگر گارد اشتباه استفاده کنید، می تواند به دندان های شما آسیب برساند و خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد.

بهترین نکات برای خوابیدن با محافظ دهان

محافظ دهان خود را تمیز نگه دارید

تمیز کردن محافظ دهان برای جلوگیری از رشد باکتری روی گارد و در دهان شما ضروری است. این کمک می کند تا دهان شما شاداب بماند و بهتر بخوابید. هر بار قبل از قرار دادن محافظ دهان، محافظ دهان خود را با صابون و آب خنک مسواک بزنید یا با خمیر دندان ملایم مسواک بزنید.

علاوه بر تمیز کردن روزانه، دستگاه خود را به صورت هفتگی با خیساندن آن در دهان شویه ضد عفونی کننده یا مخلوطی از پراکسید هیدروژن و سرکه تمیز کنید.

نتیجه

این عوامل به شما کمک می کند تا با نگهبان شب راحت بخوابید. دندان قروچه و آپنه خواب دو دلیل رایج برای استفاده از این دستگاه خوراکی هستند. گرفتن یک محافظ دهانی مناسب می‌تواند به کاهش علائم درد فک و اختلالات TMJ نیز کمک کند.

با این حال، مهم است که علت اصلی بیماری شما را درمان کنید. محافظ دهان ممکن است همیشه راه حل نباشد، بنابراین باید به دنبال دندانپزشکی یا سایر مراقبت ها و درمان های پزشکی باشید. قبل از استفاده از محافظ دهان، توصیه ها و دستورالعمل های دندانپزشک یا پزشک خود را دنبال کنید.

این دستگاه های خوراکی در عین مؤثر بودن، در صورت استفاده نادرست و بدون نظارت پزشک متخصص می توانند عواقب مضری داشته باشند.

سوالات متداول

نگهبان شب چگونه باید مناسب باشد؟

اگرچه استفاده از محافظ شب در ابتدا باعث ایجاد ناراحتی در شما می شود، اما نباید زمان زیادی طول بکشد و پس از سازگاری با آن برطرف می شود. اگر درد و درد در عضله فک یا دهان خود احساس می کنید یا احساس می کنید دندان هایتان درد می کند، استفاده از گارد خود را متوقف کنید و با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

چقدر طول می کشد تا به خوابیدن با محافظ دهان عادت کنیم؟

ممکن است سه تا چهار هفته طول بکشد تا بتوانید از محافظ دهان استفاده کنید. اگر زمان بیشتری می گیرد، با دندانپزشک خود صحبت کنید. ممکن است به جای عادت کردن به پوشیدن، برخی از مشکلات در تناسب وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *