جامولای متفاوت
گارد شب سفارشی: مزایا، هزینه و گزینه‌ها

گارد شب سفارشی: مزایا، هزینه و گزینه‌ها


اگر تشخیص داده شده است که عادات دندان قروچه و فشردن دندان‌ها را دارید که در غیر این صورت دندان قروچه نامیده می‌شود، ممکن است نیاز به استفاده از محافظ شب داشته باشید. این چیزی است که دندانپزشک شما می تواند برای جلوگیری از عوارض جانبی جدی بندکشی و فشردن دندان ها و ساختارهای دهان توصیه کند. اما وقتی صحبت از نگهبان شبانه می شود، گزینه های مختلفی وجود دارد. در این مقاله در مورد نگهبانان شب سفارشی، مزایا و هزینه آنها و گزینه هایی که در اختیار دارید صحبت خواهیم کرد.

نگهبان شب چیست؟

نایت گارد نوعی محافظ دهان است که برای محافظت از دندان‌ها در برابر ساییدگی و فشردن دندان‌ها در هنگام خواب ساخته و طراحی شده است که به آن دندان قروچه نیز می‌گویند. با این حال، بسته به طرح‌های مختلف، محافظ‌های شب می‌توانند به سایر شرایط سلامتی مانند آپنه خواب، خروپف، و اختلالات درد فک TMJ نیز خدمت کنند.

انواع نگهبان شبانه

به طور کلی سه نوع گارد شبانه وجود دارد:

  • محافظ دهان استوک: این ها انواع محافظ های دهانی هستند که از قبل ساخته شده اند. این بدان معنی است که آنها برای همه یک اندازه هستند و می توانید آنها را در هر داروخانه ای تهیه کنید. حفاظ‌های استوک کم‌ترین گزینه با کمترین حفاظت و ایمنی هستند. پوشیدن آنها نیز ناراحت کننده است.
  • جوشاندن و گاز گرفتن: اینها گارد ارزان دیگری هستند که می توانید از داروخانه محلی خود خریداری کنید. آنها سفارشی سازی بیشتری را برای شما فراهم می کنند زیرا شما قالب خود را می جوشانید و آن را گاز می گیرید تا به اندازه دندان های خود قالب گیری کنید. با این حال، آنها هنوز نمی توانند گزینه مناسبی برای شرایط پزشکی مانند دندان قروچه باشند. این به دلیل تناسب ضعیف و مواد استفاده شده با دوام کمتر است، به خصوص این واقعیت که هیچ متخصصی در ایجاد آنها دخالت ندارد.
  • نگهبانان شب سفارشی: نایت گارد سفارشی به طور خاص برای شما طراحی و ساخته شده است تا به درستی روی دندان هایتان قرار بگیرد. آنها به صورت حرفه ای توسط دندانپزشک در لابراتوار دندانپزشکی با توجه به برداشتی که از شکل دهان و دندان شما گرفته می شود ساخته می شوند.

انواع محافظ شب سفارشی و نحوه تهیه آن

دو راه برای دریافت نایت گارد سفارشی وجود دارد: مستقیماً از یک دندانپزشک (نگهبان شب دندانپزشک) یا از طریق شرکت های آنلاین (سفارش پستی) که یک نایت گارد سفارشی ارائه می دهند.

نگهبان شب دندانپزشک

گرفتن نایت گارد از دندانپزشک بهترین گزینه است. دندانپزشک شما می تواند اشعه ایکس بگیرد و نشانه های دندان قروچه و فشردن دندان ها را بررسی کند. بسته به شدت دندان قروچه، دندانپزشک شما مناسب ترین نوع محافظ شب و مواد را در اختیار شما قرار می دهد.

وقتی نوبت به مراجعه به دندانپزشک برای محافظ دهان می رسد، مزایای بیشتری دارد. اگر مشکلی در دندان‌های شما وجود داشته باشد، دندانپزشک شما می‌تواند تشخیص دهد و تشخیص دهد که آیا شما به کار دندان‌پزشکی نیاز دارید یا خیر. یا، با یک مورد شدید مال اکلوژن، ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص ارتودنسی داشته باشید.

علاوه بر این، اگر به محافظ شبانه برای پوشیدن بریس‌های خود، یا درمان یا مدیریت آپنه خواب، خروپف یا دردهای TMJ نیاز دارید، باید دندانپزشک خود را از دندانپزشک خود بگیرید.

در اینجا مراحل تهیه یک نگهبان دندانپزشکی سفارشی وجود دارد:

  • دندانپزشک شما ابتدا معاینات لازم را انجام می دهد و تشخیص می دهد که آیا نایت گارد برای شما مناسب است یا خیر.
  • در همان ویزیت دندانپزشکی یا جلسه دیگری بسته به مورد شما، دندانپزشک شما از دندان های شما اثر می گیرد. دندانپزشک می تواند با استفاده از مواد پف کرده قالب دندان های شما را بگیرد یا از دستگاه های دیجیتال مدرن برای تولید مدل سفارشی شما استفاده کند.
  • سپس برداشت برای ایجاد نگهبان شب به آزمایشگاه فرستاده می شود.
  • در نهایت، برای گرفتن نگهبان شب خود به مطب دندانپزشکی باز خواهید گشت. می توانید تناسب و راحتی محافظ شب را امتحان کنید و دندانپزشک شما مطمئن خواهد شد که همه چیز به خوبی انجام می شود.

نگهبان شبانه سفارش پستی

شما می توانید از طریق شرکت های آنلاینی که نایت گارد سفارشی تولید می کنند، یک نگهبان شب سفارش دهید. آنها طیف وسیعی از گزینه های محافظ شب را برای دندان قروچه ارائه می دهند مانند گارد سخت، گارد نرم، سخت انعطاف پذیر و محافظ لمینت دوگانه یا برش پشت.

در اینجا مراحل آسان برای سفارش آنلاین محافظ دهان سفارشی وجود دارد:

  • ابتدا محافظ شب مورد نیاز خود را سفارش می دهید که به عنوان کیت قالب گیری دندان در خانه ارائه می شود و از آن برای برداشتن اثر خود از دندان های خود استفاده می کنید. دستورالعمل ها را دنبال کنید و هر مرحله را طبق راهنمایی شرکت انجام دهید.
  • در مرحله بعد، برداشت را برای شرکت ارسال کنید.
  • بر اساس تصور شما، آزمایشگاه دندانپزشکی محافظ شب شما را ایجاد می کند و برای شما ارسال می شود.

مزایای یک نگهبان شبانه سفارشی چیست؟

تفاوت های عمده ای بین نگهبانان شب بدون نسخه و سفارشی وجود دارد. گارد سفارشی بهترین محافظت را در برابر دندان قروچه ایجاد می کند و از آسیب دیدن دندان در هنگام خواب جلوگیری می کند. در اینجا برخی از مزایای پوشیدن یک محافظ شب سفارشی وجود دارد:

  • محافظت از دندان ها در برابر آسیب دندان های مرتبط با دندان قروچه با کاهش تأثیر دندان قروچه و فشار دادن دندان ها
  • از عوارض دندان مانند درد، ساییدگی مینای دندان و شکستگی های جدی دندان جلوگیری می کند.
  • باعث تسکین درد صورت، سردرد و درد در ناحیه گردن می شود
  • استرس و تنش را بر روی عضلات و مفاصل فک کاهش می‌دهد، بنابراین برای اختلالات TMJ مفید است
  • به شما کمک می کند تا یک نیش و دهان استراحت طبیعی داشته باشید
  • کیفیت خواب را بهبود می بخشد

هزینه نگهبان شب سفارشی چقدر است؟

هزینه نگهبان شبانه توسط دندانپزشک بسته به دندانپزشک شما، مواد مورد استفاده، وضعیت سلامت دهان و دندان شما و برنامه های پوشش بیمه ای می تواند از 200 تا 1000 دلار متغیر باشد. هنگام خرید یک نگهبان شبانه سفارشی از طریق پست، می توانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط ​​بین 100 تا 200 دلار بپردازید. هزینه نگهبان شبانه سفارش پستی بستگی به این دارد که از کدام خرده فروش آنلاین خرید می کنید و بر اساس شدت دندان قروچه خود چه نوع محافظ دهانی را انتخاب می کنید.

نتیجه

نایت گارد سفارشی متناسب با دندان ها و دهان شما ساخته شده است، بنابراین احساس راحتی می کند و محافظت لازم برای دندان قروچه را به شما می دهد. برای دریافت یک نگهبان شب سفارشی، دو گزینه دارید. ابتدا می توانید به دندانپزشک خود مراجعه کنید و گارد خود را مستقیماً از متخصص دندانپزشک خود دریافت کنید. یا، ممکن است ترجیح دهید از طریق خرده فروشان آنلاین که دارای آزمایشگاه دندانپزشکی هستند و به طور حرفه ای محافظ شب را می سازند، خرید کنید.

تا زمانی که نایت گارد شما متناسب با ویژگی های منحصر به فرد دهان و دندان شما ساخته شده باشد، می دانید که هیچ نگرانی جز پوشیدن نایت گارد برای جلوگیری از اثرات بیشتر دندان قروچه ندارید. با این حال، عاقلانه و ضروری است که با دندانپزشک خود مشورت کنید تا تصمیمی آگاهانه بگیرید تا ایمنی، محافظت بهتر، راحتی و ویژگی های مناسب برای محافظ شب خود را داشته باشید.

سوالات متداول

نگهبان شب سفارشی چگونه کمک می کند؟

نایت گارد سفارشی بدون مالش و تحریک لثه ها و بافت های نرم داخل دهان در هنگام خواب به خوبی روی دندان ها قرار می گیرد. آنها کمک می کنند تا سطح گزش را کاملاً تحت فشار قرار دهند تا از ساییدن دندان به دندان جلوگیری کنند و در عین حال درد عضلانی فک را کاهش دهند.
بر خلاف حفاظ‌های بدون نسخه که معمولاً حجیم هستند و مناسب نیستند، محافظ‌های شب سفارشی از مواد با کیفیت‌تر ساخته شده‌اند، از تناسب مناسب اطمینان می‌دهند و نازک هستند (ضخامت ۲ تا ۳ میلی‌متر) که باعث راحتی و در عین حال بادوام می‌شوند.

چرا باید یک نگهبان شبانه سفارشی تهیه کنید؟

محافظ های شب سفارشی به طور خاص برای شما بر اساس برداشت دندان شما ساخته شده اند. آنها راحت هستند و تناسب خوبی ارائه می دهند، در حالی که انواع بدون نسخه مناسب نیستند و اغلب در دهان شما حجیم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *